Conferencia por Invitación:
Sacristán, A.I.,"Diseño y uso efectivo de entornos didácticos computacionales para el aprendizaje matemático" En el área 'La Matemática en la Secundaria' en el XL Congreso Nacional de la Sociedad Mexicana, 15-19 de Octubre 2007, Universidad Autónoma de Nuevo León, Monterrey, N.L. Pp. 204.
Curso/Taller por Invitación:
Sacristán, A.I., Coautores: Esparza, E., & Escobedo, M., "Programación computacional para exploración y aprendizaje de ideas matemáticas" En el área 'La Matemática en la Secundaria' en el XL Congreso Nacional de la Sociedad Mexicana, 15-19 de Octubre 2007, Universidad Autónoma de Nuevo León, Monterrey, N.L. Pp.206.
Ponencia:
Esparza, E., Escobedo, .M., Sacristán, A.I., "Actividades computacionales interactivas para enseñanza de las matemáticas de nivel secundaria". En el área 'La Matemática en la Secundaria' en el XL Congreso Nacional de la Sociedad Mexicana, 15-19 de Octubre 2007, Universidad Autónoma de Nuevo León, Monterrey, N.L. Pp. 205
Poster. Resumen publicado como: Trigueros, M., & bSacristán, A.I. (2007). "Teacher's use of technology in Mexican junior schools". En Lamberg, T., & Wiest, L. R. (Eds.). Proceedings of the 29th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education - Exploring Mathematics Education in Context. Stateline (Lake Tahoe), NV: University of Nevada, Reno ISBN 978-0-9800889-0-8. P. 171.
Ponencia: Castellanos, E., Sacristán, A.I., "La geometría fractal en la licenciatura de Diseño Gráfico" En el IX Congreso Nacional de Investigación Educativa, Mérida (COMIE), Mérida, Yucatán, 5 al 9 de noviembre de 2007.
Presentación oral:
Trigueros, M. & Sacristán, A.I. (2006) "Evaluating a Large-Scale National Programme for Incorporating Computacional Technologies to Mathematics Classrooms". In Novotná, J., Moraová, H., Krátká, M. & Stehlíková, N. (Eds.) Proceedings 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 1, p. 344. Prague: PME.
IPonencia:
Kahn, K., Sendova, E., Sacristán, A.I. & Noss, R. (2005) "Making Infinity Concrete By Programming Never-Ending Processes", en el simposia "The Weblabs Project: Building New Formalisms for Mathematical and Scientific Ideas" dirigida por Noss, R. Publicado en Olivero, F. and Sutherland, R. (Eds.) Proceedings of the 7th International Conference on Technology in Mathematics Teaching. Vol. 1. ISBN 0-86292-559-2. Bristol, Reino Unido. Pp. 201-202.
Ponencia:
Mor, Y., Sacristán, A.I., Sendova, J., Noss, R.& Kahn, K (2005), "Exploring Infinite Sequences". Parte del Symposium "Construction and Sharing Mathematical Ideas: Some Findings from the Weblabs Project: ExploringInfinite Sequences". En Constantinou, C.P., Demetrioi, D., Evagorou, A.,Evagorou, M., Kofteros, A., Michael, M., Nicolaum Chr., Papademetriou, D., Papadouris, N. (eds.) Integrating Multiple Perspectives on Effective Learning Environments: EARLI 11th Biennal Conference Nicosia Cyprus, August 23-27, 2005, University of Cyprus, Nicosia. ISBN 9963-607-65-9. Pp. 653. (Indice del programa en p. 201).
Presentación oral:
Sacristán, A.I.(2004) "The importance of teachers attitudes for the use of new technologies in mathematics classrooms" En M. Johnsen Høines and A. Berit Fuglestad (eds.) (Eds.) Proceedings of the 28th Conference of the Psychology of Mathematics Education. ISBN 0771-100X Bergen-Norway Pp. I-344
Presentación oral:
Sacristán, A. I., Esparza, E. & Xique, J. C. (2004) "Evaluating the Incorporation of Computational Programming Activities for Mathematical Learning in Mexican Schools." En Proceedings of the XXVI Conference of the PME-NA. Vol. 3 ISBN 92-990027-0-3 Toronto, Canadá. Pp.1504-1505.
Poster:
Sacristán, A.I. (2004) "Computer programming activities for mathematical learning: a Mexican national project", Poster en 10th International Congress on Mathematical Education Copenhagen, Denmark; 4-11 Julio 2004. p. 129.
Presentación Oral:
Ursini, S. & Sacristán, A.I. (2002) "Challenges in Incorporating New Technologies to the Mathematics Classroom" en Cockburn, A. D., Nardi, E. (eds.) Proceedings of the 26th conference of the International group for the Psychology of Mathematics Education. Norwich, 21-26 July 2002. Vol. 1, p. 325. ISBN 0-9539983-6-3.
Presentación oral::
García, M.L & Sacristán, A.I. (2000) "Difficulties in the Interpretation of Graphs of Quadratic Functions and the Use of the TI-92 Graphic Calculator". En Fernández, M.L. (Ed.). Proceedings of the Twenty-Second Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Columbus, OH: ERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education. Accession number: SE 064 088. Vol. 1, p.262.
Presentación oral:
Sacristán, A.I. (1999) "Limits, Fractals, and Paradoxes of Infinity: Making sense of infinite processes through computer-based explorations". En Hitt, F., & Santos, M. (Eds.). Proceedings of the XXIst Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Columbus, OH: ERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education. Accession number: SE 062 752. Vol. 1, pp. 261-262.